9/6; onsdag

Vi får inte förutsättningar som lärare - men vi löser det. Livlustdagar, uf-dagar  med redovisning inför företag, "roliga aktiviteter" - utan ställtid, utan planering och utan förutsättningar. Men vi gör det. Utan äkta entusiasm. Men med ett leende. Trött. 
Kommer hem. 
Anders och klara har handlat och börjat baka hamburgerbröd, egen dressing och ketchup… Hade jag fått välja hade vi kör bröd, hamburgare (köttet ska malas imorgon), dressing och ketchup - inte för att det är godare, utan för att min energi är så låg. Anders åker till snickaren med ritningar - bestämmer fönster, dörr, plåt, ventiler… Jag klipper linus. Sorterar tvätthögen. Vattnar solrosor. Skär rödlök och lägger in. Börjar sortera gamla kläder i källaren och går till återvinningsstationen. Kör sigge till och från fotbollsträningen.  
Jag laddar för en sista dag med elever läsåret 20/21. Och för student. 
(null)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback