30/6; torsdag

Idag vaknade jag vid halvsjutiden - men inte av en telefonsignal som följdes av ett primärskrik… 
16 år. 
Jag sprang en runda. 
Red en runda. 
Gick till kyrkogården - på vägen plockade jag en bukett med vilda blommor. Någon hade varit där innan mig - det stod rosor på graven - och jag fylls med glädje att "någon" annan har varit där… någon annan minns… någon annan saknar… älskad - saknad… Jag låter känslorna komma fram. Jag låter en tår komma. Men jag stannar inte i känslan. 
(null)
(null)
(null)

Jag får ett par sms som bekräftar att det är fler som minns - jag är tacksam för det. 
Linus undrar hur det hade varit att ha en mormor… hur livet hade sett ut? Och klara går till graven och kommer hem gråtandes. Inte för att de minns henne - utan för saknaden av någon… som de förstår var viktig. Vi glömmer inte…
Jag ser en orm.  (null)

Jag går hem. Börjar måla. 
(null)

Sigge är snart på väg till Stockholm. Klara har fotbollsträning och jag ska följa med. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback