6/3; måndag

Surig. 
Beror det på måndagen i allmänhet? 
På att helgen gick för fort?
På eleverna som kom sent?
På kollegan som var sjuk - vilket ledde till att jag fick vikariera? 
På eleverna som argumenterar om de bestämda platserna - trots att vi precis har bytt platser och att de vet att vi har bestämda platser för att alla ska ha någon att sitta jämte? 
På skrivaren som inte fungerade? (Vilket jag kom på berodde på en nätverkskabel som var utdragen…) 
På kopiatorn som saknar färg för tredje veckan i rad - och som det visade sig att de hade beställt fel färg till? 
På eleven som inte gjorde jobbet? 
På eleven som satt och spelade spel under genomgången? 
På fullmånen och den dåliga sömnen? 
På den analkande snöstormen? 
På att jag vet att jag inte har jobbat färdigt ikväll? 
(null)
Jag vet inte… men jag ska varken skylla på måndagen, eleverna, kopiatorn, kollegorna, månen eller snön… Jag får bara hoppas att dagen imorgon känns lättare! 
När jag kom hem sprang jag en runda - och lyssnade på en podd (som vi skulle lyssna på inför onsdagens studiedag). Om "mitt land, mitt liv, min skola". Det ger Perspektiv.  (null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback