21/2; onsdag

Sportlov. Sigge ska på hockeycamp och Klara och Anders till jobbet. Maxi ligger jämte mig och Wilda lägger sig på mig. Vi vaknar långsamt. Jag tittar på "Över atlanten" - jag har inte sett det tidigare säsonger, men jag gillar det. Gillar personerna, gillar äventyret och havets makt.
Jag springer en runda med Maxi.
#rsd940 - varför springer jag varje dag?
är det för att andra ska tycka att jag är duktig? (Det är det inte - jag tycker att andra som gör det är Mycket duktigare än vad jag är, trots att jag har sprungit längre än en del andra…)
är det för att få bättre kondition? (Det är det inte - konditionen förbättras inte så mycket som man kan tro - då behöver man springa intervaller och längre, utmana sig mer…)
- är det för att hunden behöver komma ut? (Såklart är det en orsak - men det hade hon ju gjort ändå…)
- är det för att jag kan? (Nä, det har jag nog redan bevisat. Det är inte svårt - det är nog svårare att sluta?)
- är det för att jag och kroppen mår bra av det?
- är det för att det är lättare att springa en dag till?
Äggröra och kaffe. Och tittar på "Renees brygga" - jag har sett några program tidigare, men bara något då och då - och längtar till Ekö, havet, bryggan, vänner och sommaren. När jag är ledig vill jag fylla dagarna med lagom innehåll - jag vill ha något att göra, men det ska också finnas tid för vila och lugn men inte tillräckligt mycket för att jag ska putsa på alla fläckar…
Övningsköra till Moheda - äta räkmacka och semla. 
(null)

Gympa ikväll. Lagom ledig dag. Landat i ledighet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback