Dagarna går...

och nu närmar sig dopparedagen för Linus. På söndag ska han döpas. Och imorgon kommer Prästen - hon ville träffa oss innan. Jag blev varnad att hon ställer obehagliga frågor... Men Anders gjorde ett stort intryck på prästen när han konfimerades, så till den milda grad att han skrev ett intyg som han tyckte att hans kulel vilsa när han sökte jobb - så jag inser ju att han får svara!
Och imorgon ska jag klippa mig oxå, och träffa Frida, och så måste vi nog handla lite oxå inför dopet...
Idag var jag och mätte och vägde min lilla guldklimp - som hade tagit steget från tungviktare (över normalkurvan) till en mer normalvikt: 6060g vägde han, och var 63 cm. Och så tyckte BVC-tanten att en läkare skulle titta på hans mage nästa vecka igen - det är något med hans muskler som inte riktigt har växt ihop. När hon titatde i hasn journal så hade den förra läkaren (utan att säga något till mig) skrivit att jag skulle söka akut vid misstanke om bråck?! BVC-tanten är för övrigt Så söt! Och hon tycker så mycket om Linus - "han är ju så snäll, och så söt, inga problem" - kanske säger hon det till alla - men det känns som om han är en favorit, även om jag Vet att hon säkert säga så till de flesta!
Och så var vi på massage - den sista gången. Och idag var det bara fyra bebbar med sina mammor, ja det förståss, en hade sin pappa med sig! Efter en stund hade bebbarna varit glada tillräckligt länge tyckte de och fick nog. Alla började ge mat - utom pappan, han Lovade att hon Snart skulle få mat...
Ikväll var det gympaavslutning för Klara. En lindansör var där och hade uppvisning.
Jag läste förresten i Aftonbladet att mammor blir smartare efter att de hade fått barn - att det var en myt att de var såsiga i hjärnan...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback