Normala saker...?

I helgen har vi gjort några normala (?) saker...
Fast vi började den tidigt på morgonen i lördags med att åka och träna hundarna. Sök som vanligt. Klara var hos mormor. Kankse inte så normalt för andra att stiga upp tidigt och träna i skogen - men för oss är det ju helt normalt. Vi har väl gjort det i si sådär 8 år snart... (Usch ja, Hiho fyller nio år i år... Vill och vågar inte ens tänka på det.) Sedan grillade vi redan klockan 10 på förmiddagen, och sedan bröt vi upp och sa att vi skulle åka till Stan! Vi hade tagit med oss andra kläder och bytte om i skogen... Kanske inte helt normalt... Och jag kände mig inte helt normal när jag gick på stan - vårkänslor - men kängor på fötterna. Andra gick i högklackat och solglasögon och vårjackor (men de måste ha frusit...?). Vi skulle försöka hitta dopkläder - men våra tappra försök gick väl inte så bra... Vi åt lunch och sedan handlade vi lite mat innan vi åkte hem. Väl hemma tränade vi lite lydnad med hundarna oxå, och plockade bajs (kasnke inte det som vanliga människor gör så ofta...) efter en hel vinter med snö. Det som göms i snö kommer fram i tö... Sedan badade jag med barnen - lillklimpen gillar det!
På söndagen fortsatte vi med normala saker - ringde en kompis och fikade hos dem. Sedan åkte vi till Mc Donald och köpte stövlar och skor till Klara. När vi kom hem, så tränade vi lite med hundarna igen (lydnad och uppletande), och plockade bajs...

Idag har jag lämnat Klara på dagis, gått en runda med hundarna, tränat lydnad med Kenzo, druckigt en kopp te och ätit en muffins framför datorn - kanske är det dags att läsa tidningen nu. Linus sover fortfarande i vagnen utanför. Vår gosse! Natten till lördagen sov han Hela natten utan att äta från klockan 20.00 til klockan 6.00! Han är aldrig vaken längre stunder på natten, men oftast vill han äta någon gång i alla fall, och då vaknar jag till, men somnar medan han äter igen...

Den här veckan ska Anders inte åka till Norge - så skönt! Tidigare var det normaltillstånd - han kom hem på kvällen... Men nu är det lyx!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback