29/8; flytta mormor

På torsdag ska flytten av mormor ske. Bara en trappa ner. Men vilket företag för henne... och för mig. Har pratat med vidingehem och fått reda på att hon ska ha tre nycklar - men jag vet att hon har fem... Och det som var så noga att vi kom personligen och kvitterade ut alla hennes nycklar på en gång, eftersom  de ville ha ordning och reda. Och Alla hennes nycklar var tvungna att lämnas ordentligt annars skulle de byta låsen... Hon har kvittens, visades det sig, på fem nycklar - så den ordningen som han sa att de hade ger jag inte mycket för. Och på Kinnevaldsgården hade de ingen kvittens på hennes nyckel som det visade sig at hon hade. Dessutom säger hon att hon har lämnat två - kanske finns en på nattpatrullen... Suck... Och nycklarna till den nya lägenheten visste han inte när jag kunde hämta... Och i praktiken har vi tillgång till den på fredag kl. 12 och de som ska flytta in i mormors gamla lägenhet har tillgång till den kl. 12 på fredag. Så hur städning och sånt ska ske, fattar jag inte...

Aff funkar inte som det ska idag heller...

Och när jag kom hem från min promenad med barnvagn och tre hundar - så luktade det bajs inne. Toalettdörren var öppen, ljust tänt, locket uppe och jag kikade ner. En bajskorv. Hantverkarna måste varit inne och lagt en korv - och inte vetat att man mpste hålla uppe knappen lite extra länge för att det ska spolas ordentligt... Jag pratade just då med Humpe i telefonen och han utbrister "var den stor?"...

Suck...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback