En regnig lördag...

Dagen började soligt - men då var mitt humör inte på topp... Var besvärad över att vällingpulvret rann utanför flaskan och över att behöva väcka barnen för att åka och träna hundarna, trött efter att varit vaken en timme när Limpan gnölade i sin säng (han somnade dock om själv), ont av magkatarren och i en visdomstand som komerm mitt i gommen... Men vi kom iväg och lämande av Klara hos lekkamraten Erik. I skogen började det tokregna och åska, men alla hann träna (efter en kort paus i bilen) och så fick vi tårta eftersom Ingemar hade blivit uppflytatde till elitspår. Sedan åkte vi hem och familjen Åkesson kom ut och åt våfflor. Mitt i våffelbak, Limpabajs och fullrulle - så komemr Marainne och Tommy förbi med en presnet till Klara på Klaradagen. Vi tittade på lite friidrott och barnen lekte. När de hade åkt hem kom pappa ner, och Klara ville följa med honom hem en stund, så hon är där nu. Nu öser inte regnet ner längre. jag är inte lika trumpen, men likväl trött, trots en kort tupplur innan våfflorna.  Jag är trött på att inte ha någon ork, på att ha ont, på att endast kunna gå korta sträckor, på att passa barn hela tiden - att inte komma iväg själv (fast jag vet inte vad jag skulle göra... eftersom min ork är begränsadoch kroppen säger ifrån...).

Christian Olsson tog guld i tresteg idag. Och sanna Kallur på 100 m. häck igår. Kajsa tog en brons i höjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback