15/12

Idag har barnen och jag varit hos Teresia, Lina var oxå där. Och sedan handlade vi julklappar tillsammans med Anders. Det var ett mindre stolleprov att ha med K på detta upptåg. Lilleman har varit så grinig idag, för lite sömn och bara allmänt tjurig. Grannen kom in ikväll och bjöd in oss på glögg.  Jag har känt mig deppig till och från idag - det känns så jobbigt med jul - eller kanske inte julen i sig, men mammasaknaden blir så stor. Hon Älskade julklappar - att köpa och öppna - hon var den som först började prata om att öppna, helst direkt efter frukost... Jag vill bara att allt ska vara som det alltid varit - men ingenting är som det alltid har varit, och jag hatar det... Tårarna rinner, och jag känner mig Så ensam. Träffade en gammal vän till mamma idag på stan, och jag höll på att börja gråta hela tiden. Jag skärper mig - trots att jag bara vill skrika ut min smärta. Men vid ett flertal tillfällen har ögonen blivit våta idag, klumpen i halsen gjort sig påmind och krampen i bröstet förlamat mig... Jag är tillbaka i stadiet när jag inte kan förstå - när jag tror att hon ska ringa hela tiden eller tänker att Det måste jag berätta för mamma... Tillbaka när sorgen lamslår mig. Aldrig mer... Aldrig mer? Aldrig mer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback