Ångest?

Jag tror det jag känner kan liknas ångest. En svidande känsla i magen, ett tryck över bröstet, ett tungt huvud, en orolig själ, en kropp som inte orkar... Skulle göra så mycket, men orkar inget. Har varit och handlat med min mormor nu på förmiddagen. Anders pysslar med den blivande uteplatsen. Klara vill spela spel. Linus behöver ny blöja. Vi ska på teater med Klaras kusiner senare, och äta mat. I morogon börjar Anders jobba. Det är så mycket att tänka på - men jag kan inte tänka klart tankarna. Det snurrar. Mammaledighet. Pappaledighet. Resa. Uteplats. Träning. Klaras dagar. Linus dagar. Jobb. Begravningsplats. Hundträning. Sysselsättning. Städning. Finnas till för alla - men knappt orka med sig själv... Oftast går det bra. Men orken tar slut.

Nu kallar två barn - Linus var ledsen nere, och klara skulle springa till honom och trösta och trillar på vägen... Bråttom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback