hur mycket orkar man?

Ibland, och just nu ganska ofta, undrar jag hur mycket man orkar... Och just nu vet jag att jag inte orkar mycket mer... Anders spetsade jordvärmeldningen... Kanske inte så farligt, men just nu känns det jättejobbigt. Få tag på rörmokare. Semestertider. Kvällstid. Måste snickararbetet skjutas på? Vad blir kostnaden? Klumpigt - men oxå maximal otur. Någonstans i vår Stora trädgård finns ledningen och det råkade vara just där Anders drog ner spettet... Varför "lyckas" alltid vi? När vänder vår otur? Magkatarren gör sig extra påmind när sånt här händer. Huvudet bultar. Men vi lyckades i alla fall få tag på vår käre rörmokare - som visserligen har semester, men som hjälper oss nästa vecka eller så...

Och så har jag skjutsat mormor fram och tillbaka till boulen - klart hon måste få komma ut. Hon sa att jag troligtvis kommer att få skjutsa fler gånger. Jag påminde om att det finns färdtjänst, men det är ju "så besvärligt". Detta måste lösas.

Ge mig styrka...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback