Dagen idag

Sitter här, dricker te, kollar lite - barnen tittar på bollibompa (nä, nu hör jag K:s steg i trappen, och hon sjunger, hon pratar om att borsta tänderna, slår in en blomma i en duk och ger till mig...) - funderar på vad jag ska göra idag... Har just läst om en treåring som kasnke blev vittne till hur pappan slog ihjäl mamman. Så många öden. Nu mer än oftast tycker jag - jag tänker på Bobby, de två flickorna osm blev våldtagna av styvpappan till en av floickorna (hon som även dödades av honom)... Listan kan göras lång, och fruktansvärd...

Jag och mamma ska åka in till stan och köpa lite blommor, fixa lite. Sen får jag nog ta fram dammsugaren och vattenkannan. Men Nu måste tandtrollen skrämmas bort och Mamman fräschas till!

Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback