ensam hemma

Det är väl ungefär bara jag som kan utsätta mig för att vara ensam hemma med två barn utan att gå gå... Men det går! Anders är och tränar hundarna och vi stannade hemma. Linus blev parkerad nere och Klara tittar på film. Och faktum är att efter att ha tagit medicin så kan jag gå lite utan kryckor nu! Det går fort framåt (ja inte när jag går - men jag gör stora framsteg, även om mina steg är korta...).

Midsommar har varit super! Utan supar för mig dock - både ammar och käkar starka piller som snabbt kan ge andningsproblem... Vi var på Ekö med trevligt sällskap - tre barnfamijer och tre singelpojkar. Vi åt gott och alla hjälpte mig med Limpan när det behövdes. Anders är ju, som alltid, en riktig pärla som sliter utan att klaga! Jag var riktigt dålig när vi åkte ner och hade svårt att ta mig i och ur båten (faktum var att jag trodde ett tag att jag skulle få stanna resten av midsommar i båten... men på nåt sätt tog jag mig upp!), och kände att jag nog hellre hade stannat hemma. Men vi hade lovat Klara och hon ville gärna åka och när vi väl var på plats så var det jättebra! Klara hade så roligt med grannflickan som är lika gammal - de har lekt Hela dagarna!

I morgon ska jag till läkaren med Linus - hans huvud hänger ju neråt höger och det gör mig mer och mer orolig. Nu har jag hört att han kan ha sträckt sig i samband med förlossningen - han kom ju ut med huvudet och armen först och sedan hängde han där till nästa krystvärk, när jag trodde att han hade åkt in igen... så det är väl inte omöjlight att det hände något då. jag har inte tänkt på det så mycket tidigare - mer än då och då. Har väl trott att han är svag i nacken osv. Men så berättade en vän till mig att det kan bli så, och samtidigt läste jag om en annan som hade en dotter med samma problem och som hade fått sjukgymnastik tiidgt - helst innan tre månaders ålder...

Sverige åkte ur VM igår mot Tyskland - efter att ha släppt in två mål innan tretton minuter, fått en utvisad och missat en straff...

Ha en fortsatt skön helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback