Jobbigt trött...

Det är jobbigt att ha ont... Men det är nästan ännu jobbigare att inte kunna göra allt som jag vill... allt som jag ser behöver göras... att behöva be om allt... att inte ens kunna bära Linus från ett rum till ett annat... vattna blommorna... eller dammsuga... När man inte Kan göra saker - såser man massor som behöver fixas med... Kanske inga stora saker, men alla de små som man pysslar med hela dagarna. Plocka undan, hänga tvätt, laga mat... Visst kan jag göra en del - men mycket tar inte ens dubbelt så lång tid, utan kanske den fyrdubbla tiden + att det gör ont...
Trött... Trött på min kropp... Trött på det onda... Trött på att vara den jobbiga... Trött på att vara den som klagar... Trött på att se saker som behöver göras men inte klara av att göra dem... Trött på att behöva säga ifrån vad som behöver göras...
Nu ska jag nog försöka plasta in mitt ben och ta en dusch - kanske känner jag mig piggare sen?!
Godkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback