Sa upp mig i natt....

Jag tittade på Grey - underbara Grey. (Tack Helen för alla inspelade stunder jag fick i höstas innan tekniken hade nått vårt hem!) Gick och la mig i det varma sovrummet. Linus hade somnat några timmar tidigare men inte ätit så mycket gröt, klara sov och Anders hade slocknat. Läste lite och håller på att somna in när jag hör små tassar komma - Klara har vaknat, väldigt ovanligt och det som var ännu mera ovanligt var att hon hade kissat i sängen. Byter snabbt i sängen och båda somnar igen - men jag hinenr knappt somna förrän Lilleman börjar böka i sängen. Hoppas in i det längsta att han ska somna om, klockan är ju bara typ 12 - alldeles för tidigt att vakna och få mat... Men tilllslut så vaknar han på ritkigt och jag ger honom mat - känner att om jag inte får sova en Hel natt snart så lämnar jag in, slutar som mamma. Mammalivet har inte varit speciellt jobbigt - Linus är en exemplarisk bebbe, men nu har jag kommit till den punkten när jag känner att han bör äta Mindre och istället känns det som om han äter Mer på natten... Ligger där och tycker lite synd om mg - han vaknar med jämna mellanrum (säkert inte speciellt ofta och vi somnar ju om snabbt igen), och snart inser jag att det int är mig det är synd om utan Lilleman - som har blivit tokförkyld igen. ångrar genast mina uppsägningsplaner och låter honom snutta med gott samvete.

Jag har bakat kladdkakemuffins (återigen tack helen!) och ska snart väcka Lileman som fortfarande sover i sängen för vi ska snart ge oss av till sjön - faktiskt tog jag mitt premiärdopp igår! Vi ska träffa Linda och hennes barn där. I kväll är det lydnadstävling på klubben - endast ettan, men jag kasnke tar en sväng dit - kasnke utan barn för att känna mig så gott som normal, fast då kommer jag å andra sidan känna mig halv, naken och ensam...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback