ska till BVC idag

Jag ska till BVC-läkaren idag och "visa upp" Limpans huvud som hänger snett nedåt höger så gott som hela tiden. Han Kan vända det åt vänster och han Kan hålla uppe det, men ofta hänger det lite snett till höger. Jag fick kontakt med en annan mamma som hade en dotter med samma sak och en sjukgymnastkompis till mig gjorde mig uppmärksam att det kunde vara typ nackspärr som han ådrog sig i samband med förlossingen. Han kom ju ut med en hand och huvudet först - hängde där till nästa krystvärk, och då kom han ut. Jag har länge sett detta, men tänkt att det är för att han inte är så stabil eller att det "är en hjärnskada" och då ville jag inte veta mer och förträngde det länge. BVC verkade inte så oroliga och tyckte mer att jag skulle få en tid fför att inte jag skulle vara orolig... Och kanske är det ingen fara, men det kanske är något som man kan göra och då vill man ju kunna hjälpa honom med det!

LilleMan ligger fortfarande och sover i min säng, vaknade en gång vid ca 5 och ville ha lite mat och somnade om. Nästa vecka när pappan börjar sin semester är det tänkt att nattammandet ska ta slut och han ska få flytta till eget rum - får se hur det går! Anders och klara har åkt iväg - så jag är ensam hemma med Liten och kryckor... Jag kan förflytta mig en liten bit utan... Men han är på övervåningen, och jag kan inte gå i trappa med honom - så vi får vara på övervåningen tills Anders föräldrar kommer och skjutsar oss till BVC. Tur att jag har en hyfsat nöjd kille! En av farmor elelr farfar hämtar Klara på dagis och en skjutsar oss. Anders möter upp på BVC, och åker sedan och jobbar en stund till. Troligtvis stannar farfar en stund i eftermiddag hos oss när farmaor åker till frissan. Tänk vad jag ställer till det!

Knät blir i alla fall sakta bättre, på onsdag ska jag till sjukgymnasten.
Ha en skön dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback