Sommarlov!

Idag fick jag sommarlov! Jag åkte till jobbet för att höra Den blomstertid nu kommer, se glada och förväntansfulla skolbarn, betygsutdeklning och äta tårta - då känns det lite mer som sommar. Det är kul att träffa kollegor och elever - de vill veta när man kommer tillbaks, och jag vet inte... Kanske börjar jag jobba lite efter jul nästa år elelr är jag ledig hela våren oxå... Jag kan inte säga att jag saknar det så mycket - men kanske skulle det vara bra för min försoffade amningshjärna?! Alla säger "vi måste ses" - och samtidigt Vet man att det är något man säger. Vi kommer inte att höras, alla har nog med sig själva...

Solen skiner. Och vi får nog ta en sväng till badet sen. Sverige vann igår, 1-0 - kanske tack vare bönen som Eric skickade till mig och som hördes i stugorna:

Forward vår som är i anfallet
Henke varde ditt namn
Zlatan din like
Se dina inlägg,
såsom i himmelen så ock på marken
Vårt dagliga mål ge oss idag och markera deras mittfält,
såsom ock vi markerar att vi stöttar de gulblå
och inled oss inte i underläge,
utan fräls oss ifrån Roque Santa Cruz.
Ty bollen är din och Mellberg och målvakten i evighet.
Allbäck






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback