Stolleproven fortsätter...

Igår fixade vi först i trädgården, klippte gräs osv innan vi bjöd grannarna på fika - hemgjort rabarber/hallon paj - samtidigt ringer det ett par och vill titta på Bugaboon som vi hade annons på Blocket. Så vi sätter igång att fixa iordning den. Sen är det dags att åka till agilitytävlingen som vi hade lovat att döma, Anders kör och köper mat på McDonald och jag börjar sätta upp bana. Samtidigt som maten anländer så kommer vagntittarna. Jag åt inte så mycket... De bestämmer  sig för att fundera en stund... Tävlingen börjar. Lilleman sover och Klara är en duktig tjej. Jag hade sagt att endast en av oss kan hjälpa till eftersom vi skulle ha med barnen - och man vet ju aldrig, men de hade fixat på tok för lite funktionärer och jag gillar inte när det inte flyter, tar på mig alldeles för stort ansvar och jobbar som en gnu för att få i ordning banan, hjälpa tjejen i sekriteriatet som aldrig har skrivit förr, hjälpa ögonen som inte kan något om agility, se till så den enda hinderfixan gör det hon ska, försöker underhålla Klara och hoppas att Linus sover, blir speaker för hon som är det ska tävla... När vi ska börja bygga om banan så är Klara kissig, jag frågar en gammal vän om hon kan följa med henne - det går bra och sedan blir K bjuden på jordgubbar av dem - och efter en stund dyker såväl kusiner som mormor och morfar upp. Mamma tar hand om L när han vaknar, jag ammar lite i farten och K följer med kusinerna. Anders lyckas döma väl. Endast en riktigt tabbe gjorde vi när vi glömde byta ut den lilla slalomen till de stora hundarna - så det fick bli en omstart på ett par hundar. Vagnvelarna bestämemr sig för att sänka budet och vi accepterar och de kommer och hämtar vagnen. Vi får mat hos kusinerna innan vi åker trötta och illaluktande hem...

Nu ska dagens stolleprov snart fortsätta - jag och Linus har tagit en promenad med hundarna i det Vackra vädret, K är på dagis och ska alldeles snart hämtas. Sedan väntar röntgen av knät i eftermiddag. Kanske ska jag involvera mamma i detta?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback