Förvirrad...

Ska jag sälja min älskade bugaboo Cameleon? Den är super på stan, på släta vägar, funkade över förväntan i snö (om det inte var lössnö), den är lättstyrd (det kommer jag definitivt sakna om jag inte har det...), bra på grusvägar för bilar - MEN på grusvägar med större grus eller med lite rötter osv så funkar den sämre... Och jag kör ganska mycket på såna vägar eftersom jag har hundar... Jag tycker även att fjädringen är lite dålig (även på kullersten...).

 
Men OM jag nu ska sälja den - vad ska jag ha då? Kan en UJ funka? Eller babyproffsens trehjuling? Jag vill gärna ha svängbart/a hjul/ lättstyrd, liten, lätt, bra fjädring...

 
Efter min promenad så gick jag in på blocket och hittade en person som ville byta sin UJ mot Bugga - var det ett tecken? Mailade henne...
 
Men är det någon mening att sälja? Finns den vagnen jag vill ha? Ska jag erkänna att min älskade bugga inte är den ultimata hundvagnen?

Min promenad förresten - började ju bra. Sen gick jag förbi huset där mellanschnauzern bor (eller jag hann inte ens gå förbi innan den möter oss...). Jag fångade in mina tre hundar, men hon får inte tag på sin... Kaos. Skulle rätta till Hihos halsband och då tappar jag honom och han drar - detta händer ju inte... När jag får tag på honom (hon får fortfarande inte tag på sin hund) - säger hon "att hunden löper, men det är väl ingen fara för det tar ju en halvtimme för dem att få till det?!" Ja, hägningen kan ta det - men du får inte isär dem. "Dessutom är hon nog lite för ung för att forstå att hon löper...". Och "hur ska jag göra för att få henne att stanna på tomten?", "dina hundar är ju alltid så lydiga" - just Då kände jag inte att de var det; Hiho hade stuckit! Jag hade visserligen fått tag på honom snabbt - men han hörde knappt mig... Jag kunde inte komma på några bra råd - kände inte att jag var rätt person att ge råd, just då...

Och sen går jag min runda och den fortlöper efter planen, men så kommer vi till gruset med de stora stenarna och då är min älskade vagn svår att köra - Linus vaknar, och jag börjar grubbla... kanske är det inte rätt vagn vi köpte?!

När jag kommer hem ringer jag Aktiv Rehab - mitt knä är fortfarande kasst. Jag har mycket ont när jag går i trappa, på lite ojämt underlag, räta och böja knät gör väldigt ont... Jag berättar att jag var på VC för ett par veckor sedan - att de misstänker menisken och jag har fått medicin, samt en röntgenremiss skickad. "Vad för slags röntgen - magnetröntgen?" Det var tänkt så ja, men jag fick ett brev förra veckan om att det först skulle göras en vanlig röntgen - "jaha, men då syns ju inte menisken?!"... "Och medicin hjälper ju inte..." Nä, jag vet! Så nu fick jag en tid på måndag.

Ikväll är det sökträning. Och nu är det hocky!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback