kropp bytes!

Finnes: kropp med dåliga leder - tre gånger opererade höfter (=bättre begagnade), , opererad axel (som inte blev bra och den andra är väl åtminstone minst lika dålig/bra), fötter som knastrar, en opererad fot (skulle behöva operera den igen tror jag + den andra - det är svårt att hitta skor till såna fötter), ett knä som gör riktigt ont - men bara när du sträcker elelr böjer det, samt drar det lite i sidled eller går i trappor..., en visdomstand som håller på att komma upp i gommen, innanför de andra tänder - och som gör ont, men hjärtat är starkt och gott, och lungorna verkar bra (har aldrig rökt), levern funkar perfekt (jag ammart så den behöver inte gå på högvarv), lite skavanker efter förlossningen, men inte så många kilon extra, just nu smärtar benhinnorna lite oxå (men det är ingen vanlig företeelse), ett allt tunnare och gråare hår...
Sökes: en kropp som inte gör ont - varje dag!
Jag inser ju att min kropp skulle vara rena gudagåvan för några - det är ju inga livsavgörande skavanker, men det är en kropp som gör mig trött. Jag vill inte behöva känna att jag har en kropp varje dag - den ska bara funka!

Nog tjatat om den... Vad händer idag? Anders sover fortfarande och jag sitter och tänker på allt vi Borde göra...
- städa
- fixa jordhögen som ligger på tomten (men den är nog rättså tung eftersom det har regnat)
- städa källaren (Hiho var rätttså skitig en dag...)
- tvätta
- gå och titta på lammen
- fixa Lillemans tapet som håller på att lossna lite
- sätta upp tavlor på barnen rum
- fixa lampan utomhus
- ringa Leif (som lovade att komma runt jul och göra det sista med elektroniken, men som inte har hört av sig efter att han fick pengarna...)
- träna vovarna lite
- åka till simhallen eller hitta på något annat med Klara
- fixa färdigt kanterna vid grusgången
- lägga in lite nya bilder
- tvätta bilar - men det är nog för dåligt väder!?
- ...

Listan kan göras lång - ska jag väcka Anders?
Ha en trevlig söndag och har ni inget för er så kom hit och hjälp oss att avverka listan! Välkomna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback