Kväll!

Klara har lagt sig. Linus ligger på en filt och tjattrar, Anders fixar i tvättstugan och jag Måste sitta vid datorn en stund medan Klara somnar (enligt henne...).

I morse gick jag en lyxpromenad med hundarna - genom skogen, över stock och sten, inte speciellt bra för ett sargat knä, men för själen och för en mamma - är det lyx! Precis som att få somna om på morgonen (räta på ryggen utan ungar i sängen), sova en hel natt, prova kläder utan att någon öppnar provrumsdörren när man står och visar sin vita lekamen , inte ha ont någonstans (jag vet inte när jag inte hade ont någonstans, men en del dgaar ör bättre än andra), sitta och titta på ett Bra TV-program (lite lättare nu när vi har en boxer)... Och sen satt jag på trappan en stund och SOlade - underbart. En Lisa för själen - en lyx! Jag hade bara Lite dåligt samvete för att jag Inte dammsög (men det hann jag senare), planterade eller tvätatde (fast det har jag ju oxå hunnit med... - två maskiner). Och jag tränade hundarna. Och på eftermiddagen åkte vi och handlade lite till tvättstugan, innan det var dags för kvällsmatslagning + kladdkakemuffinsbak + en lite missnöjd bebbe... Tillslut, när jag nästan hade fått allt färdigt, svalde jag min stolthet och bad Anders komma in och hjälpa mig med det sista. det gick! Och maten blev klar, muffinsen goda, Linus klarade att vänta att äta tills jag hade kastat i mig min mat, och sen kom mamma och fikade. och nu är det Kväll! Pappa är halvtids sjukskriven efter sin stroke, han har blivit utskriven och mår bra och jobbar som vanligt - trodde ni något annat?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback