sol igen!

Idag är det sol - ja, inte just nu, men tidigare! Och genast är det sommar - eller i alla fall vår! Vi har haft besök av en gammal gymnasiekompis med två barn. Trevligt med fikasällskap och lekkompis! Vi har återupptagit kontakten igen efter några år då vi bara hördes av sporadiskt. SÅ kul! Men vad konstigt det känns att vi är tvåbarnsmammor! För bara ett litet tag sedan (?) drack vi drinkar på studentfester... Och i helgen träffade vi många gamla gymnasiekopisar på en fest. Precis som förr - men fler barn, och större magar. Men det är samma gamla människor! hur kan vi helt plötsligt (?) vara föräldrar. Vi är ju så små!? Jag känner mig fortfarande ung, inte som en gammal mamma till två barn (för då måste man väl vara gammal?) - samtidigt så har jag alltid varit mamma(?) - känner mig som en mamma. Och ja, vi fyller 30 - Nästa år. Kanske börjar vi närma oss vuxen ålder?

De flesta av mina kompisar som är lika gammal som jag (och de flesta som är äldre oxå) har fått sitt första barn nu - jag kan bara tänka mig vad avundsjuk jag kommer att vara när de ska ha sitt andra... Fast de kanske blir avundsjuka på oss - som har lite större barn, som man kan hitta på roliga saker med - titta på bio, åka till Kolmården eller Lisseberg, spela spel... Fast det är mysigt att ligga på en filt med en jollrande bebbe oxå... Var tid har sitt! Det gäller att påminna sig om det ibland!

Njut av livet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback