veliga dagar

Ibland är vi verkligen veliga... Och ibland mer än vanligt... Och nu mer än oftast...
Det började med vagnen... Vi köpte helt enkelt en UJ - för att prova... Och vi testade ordentligt. Körde båda två och kollade och jämförde. Båda är ruskigt bra - på de flesta underlagen, men vid lite svårare terrräng så vinner UJ:n, som dock har en del nackdelar såklart som tex icke vändbar... Men nu efter en hel del velande så har vi bestämt oss för att sälja vår älskade bugga! Hade vi varit mer stadsmänniskor så hade vi helt klart behållt den - den är väldigt smidig och lätt, perfekt stadsvagn, lättstyrd... - men nu är vi inte det, och kommer nog aldrig att bli!? Just nu har vi två vagnar - men tanken är att vi ska sälja buggan, kanske dröjer det ett tag och då kan ju LIlleman använda den lite till eftersom han är lite liten för att sitta i en UJ...

Det är inte Bara det att vi är veliga - vi är Så duktiga på att diskutera för- och nackdelar, om och om igen... Kanske med lite andra ord än vi använde sist, men vi kan verkligen vända och vrida på argumenten, länge...

Idag fortsatte beslutsångesten med jeansköp åt mig och jacka till Anders....

Och så började vi diskutera en ny hund - inte så att vi har tänkt köpa en Nu, men kanske börja kolla. Det kan ju dröja innan man hittar en som man kan tänka sig. Vi har nog tänkt oss en ettårig BC, helst hane...

Nu när jag tränade lite lydnad med Kenzo så haltade han lite bak - det kom efter ett hopp. Jag blir så rädd... Han opererade ryggen för 3 år sedan... Imorgon ska vi tävla i Karlskrona.

Det är inte bara vi som velar - vädret är nog det konstigaste jag har varit med om. Hur fint och varmt som helst ena stunden för att i nästa bli kolsvart och världens regnskur strömmar från himmeln. Så har det varit i många dagar nu. Nu vill jag ha sommar!

Ha en bra helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback