17/9; valdag

Idag är det val... Har gjort två test på nätet och fått samma svar från båda - kanske är det en mening med det? Jag tror det var mooderaterna som var så arga en kväll för att FI hade satt upp affischer på deras ställningar - "de får väl bygga egna som våra medlemmar har gjort?!". Och då sa jag till Anders att de kanske inte kunde bygga egna... Han skrattade länge...

Linus är en riktig busunge idag - pillar i blomjorden, med sladdar, toarullar - ja allt man inte visste att man hade... Har visst inte hunnit med...

Jag försökte måla på förmiddagen - tillslut somnade linus. Men så skulle man krypa under bräderna - det är trångt, och lägga fram nya osv... Och det är inte helt lätt med dåligt knä. Nu är linus vaken och vill ju inte direkt sitta i vagnen när jag målar, så det blev paus. Anders är och hjälper pappa med balkongen. Och Klara är på barnkalas. Linus pillar med en sladd. Ibland så tänker jag att jag kunde fixa och domna istället för Anders - som jobbar hela veckan, men inser snart min begränsning. Knät är för dåligt för att krypa omkring, bära osv... Så det mest logiska och praktiska är ju att Anders får göra det - det känns som om han gör allt. Fast jag har i alla fall städat, målat, lagat pannkakor och skjutsat Klara idag + gett Linus mat ett par gånger och bytt två bajsblöjor på honom och inte att förglömma rättat blommor och sladdar från honom! Kanske gör jag trots allt ganska mycket - men det märks ju inte... Kanske läser någon detta och vill ge oss ett handtag med måleriet?!

Det blev inget cert igår för Anders och Kenzo - men certpoäng, trots ett dåligt uppletande och ingen perfekt lydnad. Trots att han inte gör det bästa han kan - så är han duktig - en hög lägstanivå...

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback