5/9; förbytt unge

I lördags natt sov Linus 14 timmar - utan att vakna i sin egen säng. Han brukar sova rätt hyfsat - när jag ammade vaknade han väl en eller ett par tre gånger varje natt, och nu i slutet ingen eller en - men somnade då om snabbt igen, har aldrig direkt skrikit på natten, utna mest bökat runt, fått lite mat och somnat igen... Men sedan, de två sista nätterna, så har han vaknat och skrikit - ett par timmar (jag vet - jag har ingenting att klaga på...) men det är jobbigt att vara vaken på natten - mina tankar är inte rationella och min sorg blir mycket större på natten och även om Limpan skulle somna, så har jag svårt att somna om... Såna här nätter önskar jag att man hade nappen att ta till. Vi provade länge med napp - men han lärde sig aldrig att hålla fast den. Nu tycker jag att det är lite sent att införa det... Min mjölk räcker inte till för att mätta honom, och det slutar bara med att han bits och drar samtidigt i mina taxöron... Han rivs, nyper, biter, suger - var han kommer åt. Så dax är han inte någon populär unge - men jag Älskar honom! Han har stulit mitt mammahjärta... Anders försökte lugna honom - samtidigt så vill jag ju att han ska få sova eftertsom han ska jobba... Men Limpan var rättså otröstlig, men tillslut somnade han om igen... Det händer ju mycket i hans liv nu - han har lärt sig krypa och sitta och försöker resa sig upp. Dessutom är han lite förkyld och om han har lika ont i halsen som sin mamma kan jag förstå att han är ledsen...

I dag ska jag nog mest försöka vila medan Klara är på dagis. Och leta Thailandhotell - en kompis ringde idag och sa att han hade bokat biljetter åt oss i slutet av november till Bankok. Har ni några förslag på vart vi ska ta vägen sedan - två barnfamiljer. Något som inte är alltför dyrt... och något som är barnvänligt. Ett par nätter blir det nog i bankok i slutet av resan. Vi ska vara borta i två veckor. Vi kände att vi behöver lite semester - vår sommar var inte alltför munter och det kan vara roligt att ha något att se fram mot!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback