Reikihelg

Jag har varit på kurs hela helgen. Det har varit trevlig, lärorikt, jobbigt och nyttigt. Reiki används bland annat för att sänka stressnivån, höja energinivån, uppleva god hälsa - fysiskt och mentalt, hantera vardagen, stärka självförtroendet, hälpa vardagsproblemen, lindra smärtor, avslappnande  - det är en enkel metod som man kan använda sig av närsomhelst. Man lägger händerna på kroppen och den mottagande krioppen drar energi från händerna. man behöver inte tro på det, inte vara fullt mentalt närvarandre - jags kulel kunna sitta på ett tråkigt möte och kunna göra detta under tiden, vilket är perfekt för en effektiv människa som jag. Eller när jag tvingas vakna på natten - så kan jag ge mig reiki, och då blir inte de vakna minuterna meningslösa... Och avsett om jag tror på det eller ej så känns det bra - Om det funkar så är det ju jätedumt om inte Jag kan! Marianne och hanna var med på kursen, och när jag bröt ihop vid ett tillfälle - saknade mamma så grymt mycket, så fanns de där. Vi kramades och grät tillsammans, och skrattade... Och oavsett om jag tror på det eller ej så kunde jag räta benet betydligt bättre på söndagskvällen - det blir spänannde att se fortsättningen!

Klara var hos Helen i lördags när Anders var och tränade hundarna. Och i söndags när Anders och Kenzo tävlade så var barnen hos farmor.
http://www.sbkronneby.com/ Här kan ni se Anders på prispallen! De fick 582 p, men inget cert. Kenzo hade gått bra. 9,5 på söket, men endast en 6:a trots tre föremål på uppletandet, han tappade ett en gång. Lydnaden hade gått väldigt bra - men bland annat 9,5 på fria följet och 10:a på krypet!

Jag läste just nu på Aftonbladet att det var bombhot på TC - så de hade utrymt skolan...

Idag har Mimmi och henens son Odin varit här på beösk - trevligt, roligt och mysigt att träffas igen!

Ha en skön dag! Njut av solen så länge den varar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback