11/4; Henriks födelsedag

Ofta slår det mig hur lätt livet var innan mamma dog - inte bara rent praktiskt med all oväderlig hjälp vi fick av henne, utan rent själsligt. Jag blev påmind om att döden kan inträffa när som helst... Jag tänker på alla små och stora råd jag fick av henne. När man skulle välja väg i livet eller när man skulle gå på bröllop och inte visste vad som passade sig... Vi är bjudna på bröllop - Frida och Peder ska gifta sig! Bröllop är oxå en ångest. Inte att gå på bröllop, men att vi inte gifte oss innan hon dog... Vi kunde gjort det. Jag kan inte tänka mig att gifta mig utan att hon är med. Inte ännu i alla fall. När det gäller bröllop är det så många val... Barn - inte barn (Klara skulle bli knäckt om hon inte fick vara med, hon pratar om att vi borde gifta oss, OFTA!). Stort - smått. Borgerligt - kyrkligt. Hemlig - offentligt. Var? När? Fest?

Idag är Klara ledig från dagis. Läkaren ska ringa om mitt knä i eftermiddag. Kanske ska vi gratta Henrik, och sen är det ridning. Jag ska försöka få tag på djursjukhuset för att beställa vaccinationstid, och kanske ringa en optiker för att kolla hur bra jag ser.

Grattis Henrik! Idag är det din dag - och jag hoppas att den blir bra! Hoppas att ni alla får en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Pauline

åter igen hög igenkänningsfaktor...citerar dig "så många val... Barn - inte barn Stort - smått. Borgerligt - kyrkligt. Hemligt - offentligt. Var? När? Fest?...
Man prioriterar ju så annorlunda nu när man gjort allt i "fel" ordning...ska man lägga massor av pengar på ett bröllop när man även vill åka på semester och bygga ut huset?...fast det är ju en enorm trygghet att vara gift, speciellt när man har barn...men vill man snåla på sitt bröllop?...ångrar man sig om man "smiter iväg"? Anders friade i januari 2004 & vi skulle ha gift oss inom ett år, men Simon och husköpet kom emellan ;-) och nu kan vi som sagt inte komma fram till hur vi vill ha vårt bröllop *suck*! har iaf skrivit ut en blankett om hindersprövning idag (!!) får väl se när den kommer till användning!
*Kram*

2007-04-11 @ 22:44:43
Postat av: Pauline testar igen...

åter igen hög igenkänningsfaktor...citerar dig "så många val... Barn - inte barn Stort - smått. Borgerligt - kyrkligt. Hemligt - offentligt. Var? När? Fest?...
Man prioriterar ju så annorlunda nu när man gjort allt i "fel" ordning...ska man lägga massor av pengar på ett bröllop när man även vill åka på semester och bygga ut huset?...fast det är ju en enorm trygghet att vara gift, speciellt när man har barn...men vill man snåla på sitt bröllop?...ångrar man sig om man "smiter iväg"? Anders friade i januari 2004 & vi skulle ha gift oss inom ett år, men Simon och husköpet kom emellan ;-) och nu kan vi som sagt inte komma fram till hur vi vill ha vårt bröllop *suck*! har iaf skrivit ut en blankett om hindersprövning idag (!!) får väl se när den kommer till användning!
*Kram*

Postat av: Pauline

som du ser så har det varit lite krångel med att kommentera ikväll *s* det blev några dubletter...radera om du vill!

2007-04-11 @ 23:21:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback