nu invaderas det igen

av magsjukor... Igår pratade jag med två stycken på en timme som hade haft magsjuka och nu på dagis satt det en lapp att alla som varit sjuka skulle vara hemma 48 timmar - för flera stycken barn och vuxna var sjuka. Jag som trodde att den tiden var över nu - att det var sommar!

Förresten så hände det något roligt igår när jag pratade med en av de som varit sjuka. jag träffade henne när jag handlade. Hon skelar Väldigt mycket (jämfört med henne så skelar inte Linus alls...). Och så undrade hon hur det var med Linus. Jag sa då att han skelar och är sne, men annars är det bra. "Ja, ja" sa hon - "jag skelade oxå mycket när jag var yngre", och där stod jag och visste inte vilket öga jag skulle titta på och kunde knappt hålla mig för skratt...

Ät vitpepparkorn och var glad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback