Ute i regnet igen

Nu har Kenzo och jag tränat igen (en nackdel med mig är att jag knappt fungerar när Kenzo går dåligt... jag måste träna igen och igen = dålig spiral, dessutom vet jag nog vad den här hastigt påkomna stressen kommer ifrån - tävlingar på gång...)... hur som helst - nu gick han betydligt bättre! Även om han kan gå tystare, stanna snabbare på inkallningen osv... Fjärren gick riktigt bra - det gjorde den inte igår. Rutorna hittade han och inget skall framkom! Så nu är jag hyfsat nöjd med vårt träningspass och kan känna mig lugnare.

Nu är det snart dags att hämta Klara. Och så måste jag göra klart elevernas prov som de ska ha imorgon - men det är så jobbigt, vi är ju tre lärare som delar klassen, och jag har inte fått allt material av de andra och kan därför inte göra klart det. Hade hoppats kunna göra det när bebben sover (undra hur länge bebben ska definieras som bebbe och inte som "barn" - är det tills han går, får fler tänder, har mer hår? eller tills han säger "morsan" och kör moppe?) och Klara är på dagis, men så blev det inte... Jag är ju sån som helst inte vill göra saker sista dagen - jag hade helst velat kopiera provet idag - eftersom kopiatorn Alltid strular, och jag har ett hyfsat stressigt morgonprogram innan provet imorgon. Men så är det att inte jobba heltid - man räcker inte till (och måste lita på andra)!

Ikväll har Klara gympaavslutning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback