11/12; tisdag

Jag är hemma medan Anders är på klubben med hundarna. Jag vilar min höft som värker och lägger barn. Kanske blir det en kopp te senare.

Det är hektiska dagar på jobbet. Och idag hade en av tjejerna, som började gråta förra veckan när hon inte fick VG, muntligt förhör (hur kunde jag lova det - jag var ju så säker på hennes betyg?) - och det gick riktigt dåligt. Undra hur man tänker om man ber om en ny chans och inte pluggar till den? Kanske tyckte hon att hon kunde Mycket mer än vad hon kunde? Det handlade om genetik och hon kunde varken förklara anledningen till att det endast finns 23 kromosomer i könscellerna eller rita ett enkelt korsningsschema... hon visste inte vem Medel eller Darwin var eller hur cell/kromosom/DNA/gen hänger ihop... Tja - det bevisade både för mig, den andra läraren och för henne själv att hon just nu inte kunde mer... Kanske, förmodligen, blir något betyg fel någon gång - men det blir oftast rätt slutbetyg ändå... En annan elev kom in på mitt rum idag och ville diskutera en annan elevs idrottsbetyg som hon tyckte var så orättvist...

Kommentarer
Postat av: Helen

Vilken verklighet vi arbetar i eller kanske overklighet. Stolligt! Nu är det snart jullov och då kan vi väl leka lite? kram H

2007-12-11 @ 20:05:29
Postat av: tomas

hmm, jag skulle nog inte heller få höjt betyg av dig, vad är det för frågor du ställer?? :-)

2007-12-12 @ 08:36:50
Postat av: Anna

Inte jag heller...sov jag igenom skolan eller ??? vilket härligt bröllopskort, tack !

2007-12-12 @ 09:57:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback