19/12; onsdag

Idag har jag varit hemma med barnen - K hade feber i går när hon kom hem från dagis. Vi har städat, fikat, gjort tryffel med pumpakärnor (som jag ej har smakat ännu) - jag hade tänkte göra Tobbe Wendts godis också, men hade slarvat bort receptet - någon som har det? Linda?), tagit fram tomtar, plockat bajs och tränat Keno, spelat spel och lite jobb fick jag gjort oxå - och ikväll är det ridning. Nu pratade jag precis med Marianne - det blir nog ingen julgodis gjord tillsammans i år, tiden räcker inte till... Tråkigt. K frågade idag om M skulle komma idag eftersom vi skulle göra godis - men det blev ju lite bonusgodis idag eftersom vi fick vara hemma. Nu känns klumpen inför jul stor. Saknaden enorm. Ensamheten total. Men jag kommer inte vara ensam, jag kommer vara glad - för barnens skull...

Nu badar A och barnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback