22/12; granhelvete och julkänsla

Vet ni hur mycket en gran sticks? Vet ni hur jobbigt det är att ta ut en trasig ljusslinga när man redan hängt på allt pynt (hur kan man hänga dit en gammal slinga från morfars tid - utan att testa den först? Det var inte jag, det var inte jag, det var inte meningen...). Vet ni hur klåfingrig, stökig och jobbig en snart tvååring kan vara - hur mycket kan en så liten, söt människa hitta på på en minut? Jag vet - Klaras gran skulle kläs när vi kom hem från stan (vi handlade de sista klapparna tillsammans med pappa - och det gick bra, mycket folk men vi hade koll på läget), samtidigt som vi lagade mat, försökte få Linus att inte riva granen och slänga ut alla tallrikar på golvet eller hitta på något annat som vi inte ville... Till råga på allt så fick jag utslag och klåda/sveda av granhelvetet - allergi? I vilket fall som helst så är ju min start i julpingis stor fara - det är inte säkert att jag kan spela, Eric!

På förmiddagen försökte jag städa upp lite ute - Roger har fixat ett tak över dörren, Anders tränade hundarna.

Och precis som Veronica sa i ett inlägg - 125 grader var perfekt på fudgen (som faktiskt var precis samma recept som Tobbe hade rekommenderat och som jag nu kan rekommendera starkt - de blev jättegoda!). Jag kokade och kokade och aldrig ville det bli en droppe i glaset, så jag ringde Margareta och fick tipset att hon brukade värma knäcken till 125 grader, och det visade sig att det blev perfekt för det här godiset oxå! Och nu när jag läste på min blogg så hade V tipsat om det oxå.

I går kväll firade vi vår andra bröllopsdag hos Henrik och Linda - gott och trevligt.

Nu ska vi slå in paket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback