Lucia - Hannas födelsedag

Grattis vår egen lucia!

Vi började fira lucia på dagis idag - Linus var pepparkaksgubbe och Klara lucia. När vi skulle åka till jobbet var det punka på lilla bilen. Anders fick åka och byta däck innan jobbet.

Jag hade lucia på jobbet - jag förundras alltid över hur de blyga, tysta tjejerna förvandlas till enorma sångbegåvningar som sjunger solo så att håret ställer sig på armarna. Ett par lektioner. Betygsvånda. Jag sänkte någon som jag inte hade tänkt sänka och jag satte högre betyg på tre åttor som jag bara hade tänkt sätta VG på igår... vad hade det blivit imorgon?

Hämtade barnen på dagis. Dammsög med talbok i öronen. Lagade mat. Tommy kom på besök. Pratade med Lina i telefon. Åt. Och la Linus - efter att han blivit grinig och trött på att vara vaken. Snart är det Klaras tur att inta sängen och sedan är det läggdags för oss vuxna med. Trött.

Ridningen igår var rolig och det gick bra. Vi hoppade, högt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback