20/2; tillbaka!

Jag är tillbaka! Jag kan till och med stå lite på benet och ta några trevande steg! Det är mer än vad jag vågade hoppas på! Men än är det långt kvar. Han fick fixa till både meisken och ledytan. Men nu är det gjort. Barnen har sovit i Moheda i natt. Så tomt utan dem, men skönt. Jag blev ganska påverkad av narkosen och höll på att svimma flera gånger och kräktes en gång - blörk. Fortfarande är jag väl rättså drogad, så det är svårt att säga hur ont det gör, men det känns bättre än förra gången, även om det är svårt att jämföra...

Jag fick en förfrågan om en god Knäckäppelkaka, och här kommer såklart receptet som uppskattas även av de som säger sig tycka illa om mandelmassa…:

 

Ugn: 225ºc

 175 gr smör

1 dl socker

3 dl vetemjöl ( alternativt 2 dl vetemjöl & 1 dl havregryn)

½ tsk salt

mandelmassa

 

Gör så här:

Smält smör, blanda ihop resten och bred ut i en smörad pajform, riv mandelmassa över, den ska knappt täcka! Lägg äppelskivor överst, strö socker kanel och ev. kardemumma över och grädda i 20-25 minuter.

 Servera ljummen tillsammans med vaniljglass.


Kram till er alla som har tänkt på mig de senaste dagarna!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback