2/2

Vet ni? Det är så roligt att få komentarer! Jag ser ju att folk läser - men inte vilka...

Idga har jag jobbat. Det gick bra - just nu är jag ju "bara" matteresurs och då hinner jag se eleverna, hinner prata med var och en och känna att jag tycker att det är kul, och det är så skönt! Jag åt rester sen igår - lax som jag gjorde i ugnen. Bara la på lite olivolja, dill, salt och citronpeppar. Och till det potatis och sån där Arlapanna med fisk som sås - jättegott. Kan verkligen rekommenderas. Tar ingen tid alls att göra! Idag blev det bulgur kokt i kycklingbuljong, och kyckling i god marinad i ugnen, och god sallad med pinjenötter stekta i lite smör och flingsalt på! Igår hann jag även göra chokladtosca - en underbart god kaka att smaska på! Receptet har jag lagt ut för ett tags edan - så sök om ni är sugna!

Klara har avrit på ridskola idag. Anders skulle vara förste hästskötare idag, och jag skrattade så mycket innan de ens hade kommit ut på spåret, eftersom han krabbade med stigbyglarna... efter en stund hade han både ridläraren och hon som skulle hjälpa henne hos sig! Jag tror han gjorde det med flit! Jag hade förklarat för honom innan - fast jag kanske inte förklarade tillräckligt noga...

Jag vet inte om det blir sök imorgon - Kenzo blev tokhalt i eftermiddags när Anders tränade lydnad. Kanske är bäst att stanna hemma...

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback