28/2; snöar på tvären

Snön forsätter att falla. På tvären. Jag var ute och tog kort på träd åt Gunnar som han skulle ta med till en kurs, och det var obehagligt.

Igår var Limpan och jag på öppna förskolan innan Linda och barnen kom och hälsade på. Sedan åkte Anders, Linus och jag och tränade hundarna på klubben. Kenzo är Så stirrig - om någon har någon idé hur man kan få honom att lugna sig så fram med det! Det hjälper inte att han får godis, boll (brukar dock inte kastas utan bara stoppas in i munnen - och han är ingen bolltokig hund), klapp eller bara muntligt beröm, om man utesluter berömmet helt hjälper inte heller nämvärt, likså om man bara bannar honom - han gillar allt... Konstig, jobbigt, ennig och underbar hund!? Nästan jämt...

På kvällen var pappa hos barnen och Anders och jag åkte på stormöte emd politikerna om bygden. Intressant. Det handlade om el, skolmat, förksoleplatser (som han sa inte finns men som ska ordna sig - men han hade ingen aning om hur, det får väl bli något provisoriskt...), badbryggor och nya villor - jag tror att vi här ute på landsbygden känner att vi måste ta lite mer ansvar för vår hemtrakt än vad man gör om man bor i staden. Vi måste se till så att vi inte glöms bort...

Idag ska Limpan ta sprutan på BVC, och så ska jag nog titta lite på bokrean. kanske ska jag oxå försöka planera lite inför jobbet - på måndag ska jag starta upp med tre sjuor, och ingenting känns klart ännu... Det är svårt att ta över någon annans tankar...

Hoppas ni får en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback