4/2; pappas födelsedag

Idag har vi tränat Keno, Klara har varit febrig, sydde färdigt Klaras byxo - de blev riktigt bra (förutom sömmen längst ner... man ska ju inte använda raksöm i velourtyg, men jag hitatde ingen bra söm, och instruktionsboken var borta... kasnke kan rätta till den när jag komemr på hur man ska göra...), vi har bjudit pappa och mormor på födelsedagsfika och så var pappa, mormor och jag i kyrkan och lyssnade på Annorland.

Jag såg just nyheterna, de hade undersökt småbarnsföräldrarnas vardagspussel:
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=752300&lid=puff_753323&lpos=lasmer
Det är inte enkelt - men helt klart skulle säkert både 6timmardag och hushållshjälp bidra till ett lättare småföräldrarsliv. Tänk att få hela huset städat varannan vecka, ordentligt - bytt i sängarna, skurat golvet osv! För en inte alltför hög peng... Eller om man slapp få dåligt samvete om man gick tidgare på jobbet...

Nätet har legat bere idag - det började just funka - men nu är det dags att ta kväll. Titta på sporten och mysa en stund framför TV:n med en kopp fettförbrännande te.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback