8/2; trillade av

Jag trillade av hästen igår. Vi hoppade. Efter en trekombination så brallade hästen ett par gånger, det blev fel i kommunikationen och jag åkte rakt in i sarjen. Man hinner tänka mycket innan man verkligen faller - framför allt tänkte jag på mitt knä. När jag väl låg i spånen så låg jag helt still, funderade över om jag kunde röra armar och ben, ryggen, sakta förstod jag att det hade gått bra. Spån i ögonen, mörbultad och så tappade jag andan. Idag känns det i kroppen - höften, en ljumske, nacken, och ryggen är det som tog den värsta smällen. Men jag hade en väst på mig. Jag satt upp och fortsatte rida.  Jag tror bara att jag har trillat av en gång tidigare på ridskola genom alla åren. Just nu känner jag att jag är svag i mina ben (framför allt benet med dåligt knä), och har därför inte riktigt det stödet som behövs, plus att balansen säkert har varit bättre.

Nähä, nu måste dagen börja eller fortsätta. SItter med tandborsten i munnen, om en halvtimem måste vi vara påväg till dagis, och då måste lilleman har vaknat, ätit, fått ny blöja och rena kläder, Klaras väska måste vara packad, hon måste ha klätt på sig, och...

Ha en bra dag! Kram

Kommentarer
Postat av: Eric

Men Flisa, du borde kanske börja med något lugnare...typ schack! =)

Eller så är allt bara en dålig bortförklaring för att "slippa" vara med på julpingisen i december...men så lätt kommer du inte undan ;)

2007-02-08 @ 08:36:49
Postat av: Pauline

Nej men lilla (cyber)vännen!! Hoppas du återhämtar dig snabbt för jag tror inte schack är något för dig...det sägs ju dock att man skall lyssna på sin kropp, men din kropp borde skärpa sig och inte hålla på att jäklas så mycket med dig hela tiden!
*Kram*

2007-02-08 @ 12:15:16
Postat av: Lisa

Eric; jag skulle ju nästan inte kunna göra Något om jag inte skulle riskera livhanken... Säkerligen inte schack heller... Jag har brutit handen på volleyboll, i skidliften, när jag skulle sola i skidbacken, när jag orienterade - och på halkbanan... Jag har brutit foten när jag välte i skogen i sakta marsch... Trist med sant - jag är klen! Och gör allt för att komma i form till pingissäsongen!
Pauline: Du känner mig Bäst! Schack är inget för mig - trotsa att det gör ont överallt nu, både öm Och grym träningsvärk! Men det är trist med en kropp som inte håller måttet!
Kram till er båda!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback