Första februari

Första februari och det kändes som vår idag när jag gick en runda med hundarna. Snön är borta. Solen försöker ta sig igenom molnen.

Igår red jag. Det gick hyfsat bra, men jag känner att jag är svag i sätet och skänklarna. Måste luta mig mer bakåt, och vrida tårna utåt (jag som lärt mig tvärtom...)... Blir så irriterad oxå - vi var bara sju igår - men ändå så är det en tant som måste vända över vid ett par tillfällen och lägga sig precis Framför mig... Och när vi rider på volten och galopperar så bryter hon av och skrittar mitt i vägen... Inte lätt med Åskar (hästen jag rider nu) som är en nordsvensk traktor att rida... Men det är en härlig känlsa att vara så fokuserad en Hel timme! Det är inte ofta jag är det annars! Alltid är det något som pockar på min uppmärksamhet - jag har nästan börjat fundera över om jag har konsentrationssvårigheter, men det är nog snarare så att det är så mycket jag behöver fokusera på att jag aldrig hinner fokusera klart. Men under timmen i ridhuset är det helt omöjligt att tänka på något annat. Vi är en liten grupp och man kan inte slappna av en enda liten sekund...

Nu väntar en kopp te och inspelat Grey!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback