Jag säger bara:

"varför inte?"
http://aftonbladet.se/vss/umea/story/0,2789,991279,00.html
Det kunde kanske vara en nyttig läxa för de skolkande eleverna?! I alla fall tror jag att det är bra att föräldrarna är delaktiga på olika sätt i skolan. Och inte bara har attityden "att det skiter jag i", "det är skolan som ska ta hand om mitt barn och se till att det är där osv..."

Men däremot tycker jag inte att skolan ska bestämam vad eleverna har på sig:
http://www.svd.se/dynamiskt/utrikes/did_14572559.asp
Även om jag inte heller tycker att det är så snyggt med byxorna på halv stång... men var går gränsen? Fel märke? För kort kjol? För kort eller för lång tröja?
Kepsens vara eller icke vara? Jackan på när det är kallt i kalssrummet? Ibalnd känner jag att vi har nog att tjata på eleverna om - vi behöver inte även klaga på klädstilen... OIch vad gör vi om de komemr med fel kläder? Ska vi ha med oss kläder i olika storlekar somd e får byta till? Ska de gå hem? Ska de klä av sig? Skolan behöver tydligare sanktioner - till alla regler!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback