Yes!

I Form idag läste jag att te har bevisats ha slankande effekt! Perfekt! Inte för att jag direkt har problem med vikten - men jag kanske får och då ska jag använda mig av tebantning som går ut på att dricka te efter att man har intagit lite för mycket kolhydrater i tex pasta eller bröd. Teet hämmar upptaget av kolhydraterna så att några åker ut utan att smältas, vilket gör att man inte behöver förbränna dem.

Drick te!

Och så stod det att man kan äta mörk choklad för att slappna av (synd att jag inte gillar mörk choklad), jordgubbar gör oss glada, yogurt stärker matsmältningen, lax lyfter humöret (vi komemr känna oss så glada ikväll, för vi ska äta lax!) och bananer gör oss skarptänkta och lugna! Äpplena väcker våra sinnen och gör att blodsockret stabiliseras, kaffe piggar upp, magert kött gör oss friska (ät det gärna till lunch), kranvatten fyller oss med energi - men drick lagom, varken för mycket elelr för lite och ost är lugnande.

Kommentarer
Postat av: Helen

Jag gillar påståendet om bananer! Fast undra om Uffe håller med om det där lugna... Hoppas vi kan ses imorgon och inviga det nya Melleåret. kram H

2007-02-02 @ 08:00:53
Postat av: Anna

HEj igen Lisa ! stod det ngt om vin ??? trevlig helg på er. ps i Karlshamn regna det !!!!

2007-02-02 @ 12:27:34
Postat av: Lisa

Helen: du är ju filbunken själv! Klart att det måste bero på bananerna! Jag hoppas oxå på en träff imorgon - försökte ringa dig, men du hade nog flytt fältet! När katten är borta, dansar...
Anna: idag tokregnar det här oxå, det var bara i går som jag fick riktiga vårkänslor! Sitter och dricker vin och tänker på dig! Och faktum är att på ett annat ställe i samma tidning så stod det om rödvin! Det stog att de 1997 skrev att rödvin var nyttigt om man drack ett till två glas om dagen. Nu vet man att rödvin i måttliga mängder skyddar mot hjärtkärlsjukdomar, Men för kvinnor kan istället 8även i små mängder) bröstcancerrisken öka. Det är i och för sig reservatrolet som är nyttigt och det finns i druvor, röd grapefrukt, jordnötter och många sorters bär - så det kanske är bättre att välja det istället för rödvin. Ämnet har faktiskt oxå visat sig stoppa tillväxten av cancerceller men tyvärr har det inte bevisats om det gör det på människor...
Trevlig helg och ärt bananer och drick vin - för säkerhets skull! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback