25/1; vart är livet påväg?

Vart är vårt samhälle påväg?
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,984730,00.html
Jag läser om vansinnesdåd dagligen.
Lågstadieelev som dödas.
Foster som konstateras döda i fjärde månaden och föds fem månader senare (aftonbladet igår och Smålandsposten idag).
...

Mitt liv går vidare...

Ridningen igfår gick bra! Äntligen fick jag tillbaka lite av "känslan". Ridläraren sa att "det märks att du vet hur du ska göra", men så får jag inte riktigt till det... Roligt är det. Ont i sittbenen fick jag igen.
Jag gjorde kyckling och ris igår. Ett tips: steck kycklingfile i smör/margarin. Salta och peppra och häll på grädde. Servera med ris. Gott och enkelt! Funkar med pasta till oxå.

Idag har varit en effektiv dag:
-lämna K på dagis
- gå en rund amed hundarna - mötte en lös hund utan ägare, tillslut kom en liten flicka och föröskte fånga hunden, det lyckades inte, men jag fick tag på hunden (som vars näll och som jag känenr till sedan innan - jag hade bland annt lite valpkurs för den när den var liten... aksnke är mitt fel att den rymde och inte kom tillbaka?!)
- åkte till stan, sminkade inte ens mig
- shopade två tröjor på rean - som "vägde upp " ett dyrare köp av klänning/tunika...
- köpte ett koppel
- handlade lite mat
-åkte hem, Linus somande i bilen
- tvätatde golvet - dammsög oxå
- åt lite lunch
- tränade hundarna och sopade trappan
-Linus vakande
-Linus fick lunch
- hämtade Klara
-skotatde vid brevlådorna
- tog premiärturen i år för Klara på skidor, och Linus åkte pulka
- Annie och Klara gick in till oss
- barnen fick mellanmål
- nu gick K in till Annie

Ikväll kommer Anders hem!
Kram

Kommentarer
Postat av: Pappa Anders

Hej vännerna! Du är lika effektiv som vanligt vännen! Peter hittade ett öppet wlan på Bromma, så vi hoppade in det på för att fördriva lite tid... Vi var här ganska tidigt, så nu har vi över en timme kvar innan flyget går. Vad kan man göra liksom? Äta? Är inte hungrig. Läsa tidningen? Har redan läst den på nätet. Sova? Vill inte riskera att missa planet hem och få sova på Bromma flygplats... Ja, ja, får försöka skriva lite C#-kod och se om man har lärt sig nåt i veckan. Nu längtar jag hem till mina favvosar! Massivt! Vi ses snart! Kram A

2007-01-25 @ 17:50:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback