Kan inte bestämma mig...

Jag kan inte bestämma mig... Vad vill jag egentligen? Vill jag vara hemma? Vill jag hitta på saker? Är jag bara bekväm? Eller tycker jag att det är skönt att vara hemma?

Jag tror att jag gillar att vara hemma. Jag tror att jag vill det. Men jag vill också hitta på saker. Lagom är väl bäst - som alltid...

Just nu är energin låg - jag har svårt för att ta mig för saker. Jag har gått en runda idag, tränat kenzo, lämnat Klara på dagis, kollat igenom posten, kollat nätet lite, lekt och busat med Limpan, gett Limpan och mig mat - snart ska jag hämta Klara och sedan ska jag nog städa lite. Jag kunde sytt (fick tyg av Frida i höstas, jag var Så sugen på att sy...), jag kunde åkt till stan, jag kunde stickat mössan som Klara vill att jag ska sticka, jag kunde läst en bok... Jag kunde ha gjort massa saker...

Blir jag försoffad? Många dagar har jag något planerat. Och det hade jag idag oxå - men det blev inställt. Tja, jag behöver nog dagarna som bara går, som jag bara får vara... Och när jag tänker efter så har jag farit runt en hel del den här veckan också... Det är inte så många gånger i livet som man har den möjligheten... Önskar bara att jag hade lite mer energi, lite mer livsgnista, att livet kändes lite enklare, att mamma levde...

Carpe diem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback