Linus födelsedag!

Ett år!
Älskade vännen blev ett år idag!
Ett år av innerlig och djup kärlek.
Ett år av mening.

Vi har firat med farmor, farfar, gammlemormor och morfar igår - i stormen - ett antiklimax. Folk blev sjuka, folk kunde inte komma på grund av stormen, folk hade annat för sig... Men vi åt semlor och tittade på stormen som drig fram. Två träd på tomten föll. Vi hade mysigt, trots allt.
Och idag jobbade jag, vikarierade - det gick bra. Marianne skulle vara barnvakt men kom inte ut från huset. Hon kom till skolan och hämtade Limpan efter en stund. Klara fick lämnas på dagis för tidigt.
Inget blir som man tänkt sig...
Marianne, Tommy, Sandra och morfar kom ikväll och firade med pizza.

Linus - en otrolig unge på många sätt, finner sig i det mesta... Var med på mattelektionen på morgonen - var glad, tittade förundrat på alla människor. Marianne hämtade honom - han var glad och tittade sig förundrat omkring när hon körde iväg med honom. Linus - vår älskade unge, vår hulligan - gjorde även själ för det namnet idag när han drog sönder DVD:n (som vi faktiskt lyckades laga tillslut). Jag blev irriterad på honom, eftersom han dessutom drog av sig sin ögonlapp som han ska ha en timme om dagen i samma stund. Nu när jag hade lagt Klara kom hon ut och sa att jag borde säga förlåt till Linus för att jag blev arg på honom. Älskade Klara - så klok. Jag hade bett honom om ursäkt redan. Jag hade pussat på honom och talat om för honom hur mycket jag älskar honom. Hon ville att jag skulle sjunga "vem kan segla".

Kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis i efterskott Linus killen. Jag skulle åkt förbi med Linus present men vi var på sjukhuset med Tova. Hostan och febern ville inte ge med sig. Vi var där i fyra timmar, det visade sig att det var lunginflammation. Inte så mycket men hon ska ha pencilin i 10 dagar. Så nu sitter jag i Blekinge min farmor skall passa Tova imorgon. Phuuu måste ni byta tak.. Det är dyrt och tråkigt :( Vi var nära att få göra det också en som skulle sätta dit regnskydd på skorstenarna hittade att det läckte in men det gick troligen att fixa. Ne nu skall jag jobba igen. Kram Anne

2007-01-16 @ 20:47:12
Postat av: Lisa

Men vännen! Hoppas att hon mår bättre nu! Vi ses en annan dag! Ni är alltid välkomna!
Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback