min hjälpreda

Klara är min hjälpreda. Idag på morgonen gick hon upp innan mig - tittade på bollibompa. När jag vaknade hörde hon mig och klättrade upp i ett skåp och tog ett glas. Hämtade en stol, hällde upp nyponsoppa i glaset och kom upp till mig! Sedan hjälpte hon mig att mata Linus. Och nu i eftermiddag när jag skulle dammsuga, sa hon att hon ville tvätta väggarna och så. Jag gav henne en trasa och en bunke med vatten och såpa. Och hon damamde överallt - borden, soffan, hihos säng, trappan... Lilla vännen!

På dagis hade hon ritat en lååång trappa - som hon skulle kunna gå till mormor på... Och sen tillbaka igen! Söta, älskade unge!

Vi har spelat ett spel nu. Vi väntar på att lillebror ska vakna - då blir det nog ett bad.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback