17/6

Jag steker pannkakor till Klara och hennes kompisar Nellie och Clara och till Linus. Det kunde varit min mamma som stekte pannkakor till mig och mina kompisar. Tiden är så kort. Barndomen är så närvarande. Jag minns. Ibland känns det overkligt att jag är Mamma till Två barn, som har kompisar hemma och som jag steker pannkakor åt. Det känns som om jag fortfarande är så liten - att jag behöver en mamma som tar hand om mig. Overlighetskänslan är stor. Jag får försöka vända min längtan och saknad till en närvaro med mina egna barn - det är svårt, men det är min uppgift, det jag måste göra. Det jag vill göra.

Linus ligger och sover. Han har tagit några steg vid olika tillfällen idag oxå! Men fortfarande har jag inte lyckats filma det...

På förmiddagen tränade jag Kenzo.

Det är växlande sol och varm och regnigt - tokregnigt.

Kommentarer
Postat av: Lina

Hej Lisa! Jag minns väl när mamma Eva stekte pannkakor till oss fast hon sa väl alltid plättar, gott var det alltid och det hände ofta. Roligt att Linus tagit många steg nu/ Lina

2007-06-17 @ 21:16:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback