kväll

Nu har barnen lagt sig. Ännu en dag går mot sitt slut. Så många dagar... Så många beslut som måste tas hela tiden. En del stora, en del små, en del betydelselösa, andra ödestigna och betydelsefulla. Jag har tagit alla sorter. En del ångar jag, andra är jag stolt över och många kommer jag inte ihåg... De som har påverkat mig mest är nog när jag bestämde mig för att jag ville ha Anders! Och när jag hämtade mamma från Ekö, men inte körde in henne till sjukhuset samma kväll... Och så är det att försöka få barn, såklart. Att ta beslut om vilken dag som är den rätta för att avliva ett djur... Och på jobbet tar man beslut hela tiden. En del är lätta, andra svåra.

Idag har vi målat, gått promenad, cyklat med Kenzo, fikat med mormor och haft en skön dag.

Nu har jag beslutat mig för att ta en dusch! Ett ganska lätt beslut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback