20/3; en fin vårdag

Idag sken solen igen - det är aprilväder trots att det bara är mars... Jag njuter när solen skiner. Ulrika och jag gick en runda med bebbarna och hundarna, jag gjorde ett uppletande och tränade lydnad. I eftermiddag när jag hade hämtat Klara satt vi ute och drack te, åt kringlor och bullar och njöt av solen. Vi hämtade Anders. Vi köpte skor till honom, och fortsatte till MAX för att äta lite innan vi tränade Kenzo på klubben. Han var lite stirrig, men det gick hyfsat.

Jag gick ute och funderade över att man alltid känner sig så trött - på våren är det vårdeppighet (vilket i och för sig jag inte brukar känna av), och sen är det värmen, och framåt hösten är det mörkret och regnet... Aldrig känner man sig riktigt nöjd... Det är lätt att längta till något annat... Jag önskar att jag kunde känna mig nöjdare med nuet, leva i nuet och njuta. Faktum är att jag är rättså bra på det ibland, men sämre ibland... Så bättre kan jag definitivt bli!

Carpe Diem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback