23/3; jobbdag och vårdag

Sov lite dåligt i natt - började fundera på estrarna som jag skulle göra med eleverna idag. Det var länge sen jag labbade och jag hade ingen aning om vilka kemikalier vi har eller inte har, så egentligen var det ingen mening med att inte sova för den sakens skull... Men det är ju inget som man bestämmer direkt... Men laben gick bra. Och resten av dagen oxå. När jag kom hem tvättade vi bilen, jag träande Kenzo och fikade i solen. sen åkte jag och red med Klara och Anders och Linus tränade Kenzo och handlade. Nu har vi ätit räkor, och druckit ett glas vin. Jag fick min löneförhöjning - det var nog den lägsta nivån - men jag vet inte vad jags äga om det. Bara att det är tragiskt att det ska vara så bara för att man är mammaledig - jag har fått den lägsta nivån två år i rad... Visst man gör ju inget toppenjpbb på jobbet direkt, tar ju inte på sig en massa extra osv.. å andra sidan har jag inte ens blivit tillfrågad om jag vill vara med på utbildningar och studiedagar... Dessutom är det ju så att man inte ska halka efter lönemässigt bara för att man är mammaledig - men det är fakta. Man gör det! Jag ska nog i alla fall fråga vad jag ska göra för att inte få lägsta nivån nästa gång oxå, och så får jag väl se till att inte vara mammaledig då... Nu är det ju lite otur att jag har varit mammaledig vid de två senaste löneökningarna... dålig planering! Jag som annars är så bra på att planera!

Imorgon är det sökträning och på söndag är det söktävling.

Ha en bra helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback