2mars: Limpan

Sidan har legat nere så jag har inte kunnat uppdatera...

Igår kväll vid 17.30 väckte jag lInus som sovit sedan halv ett... Han var superdålig, slö, men kräktes bara om jag fick i honom lite vätska. Sjukvårdrådgicvningen ville att jags kulel ringa barnakuten och jag försökte i över en timme, emnd et var bara upptaget. klara fick gå på gympan med Anders och jag stannade hemma från min kurs.
i hela växjö var sjuka idag. han blev åtminstone lite piggare när han fick nyponsoppa och behöll den en liten stund i alla fall. Han kräktes inte när han sov.

Idag väckte jag honom vid 9 - då hade ha sovit hela natten utan att kräkas. Alltså hade han varit vaken ca 3 timmar på ett och ett halvt dygn - visserligen brukar han vara trött... Jag fick aldrig tag på barnakuten igår innan han la sig så jag bestämde mig för att vänta tills idag (i natt) och se...

Han ville dricka blåbärsoppa - men ville inte ha något att äta. Han fick även lite cola. Efter någon timem kom det upp. Han var väldigt slö, men pigagde på sig lite och kröp lite i alla fall. Han hostar och är snorig oxå, men verkar inte ha så mycket feber. Men han vill helst sitta i knät. Han somnade igen vid 12iden och sover sedan dess.

Klara och jag har seplatspel, pusslat, ätit, fikat, jag har tränat kenzo, nu är Klar ute lite och så är det en massa sport på TV idag. FridrottsEM, skidstaffet herrar (Sverige trea), skidskytte (ACO sköt nyss bort sig), kombination damer...

Det är såna här dagar när längtan efter min mamma blir groteskt! Hon hade funnits här (för Klara och mig, och såklart Linus, men Klara hade åkt till henne en sväng och fått göra något trots att lillebror är sjuk) - hon hade ringt - hon hade brytt sig...Åå riktigt! Jag hade inte behövt känna mig ensam i min oro över barnen. Det finns andra människor som har hört av sig ? men ingen är som min Egen mamma! Jag Saknar henne! Hon fick aldrig se Klara lära sig skriva hela alfabetet eller alla siffror. Hon fick aldrig lära känna Linus ? Linus fick aldrig lära känna henne...

I eftermiddag ska klara i alla fall åka på ridning.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback